DAiWA

DAiWA – Tehnologii utilizate in fabricarea lansetelor si mulinetelor

Nu putem vorbi despre tehnologia Daiwa fără să menționăm permanenta procuparea în cercetarea și dezvoltarea de materiale noi. Concret, Daiwa s-a concentrat asupra fibrelor de carbon încă din primii ani în jurul anului 1979.

Daiwa a fost primul producător din lume care a încorporat grafit atât în carcase cât și în mulinete. Si utilizarea fibrelor compacte de carbon la fabricarea lansetelor a lăsat cu siguranță și o impresie îndrăzneață.

După nenumărate îmbunătățiri și noi evoluții, în 2007 Daiwa a debutat cu noul său material numit Zaion: un nou material de înaltă densitate din fibră de carbon care chiar depășește metalul în unele aspecte. În 2010, Daiwa a dezvoltat „Z-SVF”, o folie de fibră de carbon de înaltă densitate cu o cantitate minimă de rășină. Daiwa folosește Z-SVF: în blank-urile lor pentru a crea unele dintre cele mai ușoare lansete de pe piață. Tehnologia de fibra de carbon Daiwa a fost de neegalat în industrie încă de la înființare.

Materialul din fibră de carbon folosit are cel mai mare impact asupra calității unei lansete. DAIWA căută permanent sa îmbunătățeasca conținutul de fibră de carbon și sa reduca procentul de rășină in conformitate cu sloganul: mai mulţi muşchi, mai puţină grăsime.

În rândurile următoare vom enumera cele mai recente tehnologii folosite la fabricarea ultimelor modele de lansete și mulinete DAiWA.

Tehnologii lansete DAiWA

NANOPLUS

La tehnologia Nanoplus,materialul pe bază de rășină este îmbogățit cu un compus nanoalloy și apoi este utilizat pentru impregnarea fibrelor de carbon unice, permițând astfel proiectarea blank-urilor foarte ușoare și robuste.

Materialul Nanoplus se îngrijește de cea mai mare rezistență în sarcină și permite proiectarea unor lansete extrem de ușoare, dar totuși durabile.

AGS

Cu inelele AGS (AGS = Air Guide System) DAIWA prezintă o inovaţie, care anunţă o nouă eră a tehnologiei construcţiei pentru lansete. Inelele AGS au cadrul din fibră de carbon – prin urmare, inelele AGS sunt considerabil mai uşoare decât, spre exemplu, un inel Fuji de Titan, care este unul dintre cele mai uşoare inele din lume.

Datorită AGS, vârful devine mai rapid. Comparativ cu inelele convenționale, utilizarea de inele AGS rezultată într-o economisire de până la 40% în greutate.

Greutatea redusă optimizează acţiunea lansetei. Lanseta devine în esenţă mai rapidă şi revine la forma iniţială mai repede. În plus, utilizarea de inele cu cadrul din fibră de carbon, reduce vibraţiile inelelor în timpul aruncării – consecinţa, aruncări mai precise.

Construcția cadrului reduce amenințarea de încurcărilor. Mai ales pe vânt și la utilizarea de fire textile, pericolul de a pierde năluca din cauza încurcării in inele este mare. Inelele AGS permit o “evadare” a firului fără noduri sau pierderi de năluci.

Carbonul folosit oferă o rigiditate de aproximativ 3 ori mai mare față de titan și, prin urmare, este materialul ideal pentru construcția inelelor – cadrele de carbon ale inelelor AGS sproresc sensivitatea blank-ului ca nici un alt material.

Pescarii care vor pune mâna pe o lansetă cu inele AGS va realiza imediat diferenţa faţă de inelele şi acţiunile convenţionale.

DAiWA 3DX 3D CROSS

3DX

În contrast cu fibrele obişnuite de carbon, la care structura materialului este orientată bi-dimensional, cu 3DX 3D-Cross DAIWA a dezvoltat un material din fibră de carbon tridimensional.

Strâns împletite între ele, fibrele de carbon 3DX sunt integrate în blank, în timpul fabricației. Acest “schelet” îmbunătăteşte compresia, rezistenţa la încovoiere şi face blank-ul mai rapid.

Datorită noul material din fibră de carbon 3DX, comprimarea blank-ului este îmbunătățită considerabil. Lanseta are întotdeauna aceeași acţiune – indiferent de direcția de curbare. În plus, rezistenţa la torsiune este mult îmbunătăţită – în consecinţa permitand lansări mai precise. Modelul hexagonal este larg răspândit în natură și a constituit fundamentul multor inovațiilor tehnice substanțiale.

V-JOINT

DAiWA V-JOINT

V-Joint este o îmbinare specială pe spigot – spigot-ul şi blank-ul sunt făcute dintr-un material BIAS special din fibră de carbon, exclusiv folosit de DAIWA. Fibrele de carbon urmează un unghi de 45 de grade.Consecinţa este o îmbinare mai subţire şi o curbă perfectă.

HVF CARBON

HVF CARBON

În contrast cu lansetele normale din fibră de carbon cu un conţinut ridicat de răşină în spaţiul dintre fibrele de carbon DAIWA HVF sunt confecţionate dintr-un compus din fibră de carbon cu răşină mai puţină, numit HVF – cum răşina are o greutate mare, lansetele din HVF sunt mai condensate, mai uşoare şi oferă o acţiune rapidă.

SVF CARBON

SVF CARBON

În contrast cu lansetele din fibră de carbon HVF, lansetele din fibră de carbon SVF sunt mai sensibile şi mai uşoare, pentru că au un conţinut mai scăzut de răşină. Acţionează mult mai rapid şi efortul de torsiune este redus la minimum.

Tehnologii mulinete DAiWA

DAiWA UTDrag

DAiWA UTDRAG

Sistem de frânare Ultimate Tournament Drag System include discuri de frânare impregnate, care sunt de 30 de ori mai durabile decât discurile normale. Puterea efectivă de frânare este mult mai mare decât la sistemele normale de frânare. Un avantaj suplimentar este rezistenţa la pornire redusă – frâna începe să lucreze, când este atinsă puterea de frânare setată şi frânează uşor şi sigur.

SV SPOOL

SV SPOOL este fabricat din Super Duralumin which is lighter but has great strength care este usor dar foarte puternic. SV SPOOL cu Air Brake System usureaza lansarea nalucilor usoare la distante mai mari fara nici un fel de probleme.

Corp MONOCOQUE Design

Monocoque

Ușoară și puternică ca o mașină de curse de Formula 1. Mai ușoară și mai puternică prin tehnologia MONOCOQUE Body.

De la primele mulinete de spinning, a fost normal carcasa să fie realizată din două părți: corpul efectiv și capacul. Odată cu lansarea sa în 2016, designul carcasei MONOCOQUE a zdrobit pur și simplu această paradigmă de lungă durată.

La designul MONOCOQUE, corpul mulinetei servește ca un cadru rigid și distorsionant, care este fiabil și compact în același timp. Astfel, capacul corpului nu mai trebuie fixat cu un șurub iar spațiul liber rezultat poate fi utilizat pentru o roată de antrenare mai mare. Prin acest design, corpul mulinetei poate găzdui o roată dințată motrică, care are un diametru de aproximativ 85% din suprafața corpului.

Pentru a simplifica: acest design permite utilizarea roților dințate mai mari și mai puternice, la aceeași dimensiune de carcasă.

MAGFORCE Z

MAG FORCE Z

Sistem extrem de precis de control la lansare, care împiedică încurcările. Acesta controlează forța centrifugă a bobinei în prima jumătate a lansării, atunci când pericolul încurcării este foarte mare. Apoi se reduce rezistența automat și, prin urmare, permite lansările mai lungi, deoarece este exercitată mai puțină presiune de frânare.

DIGIGEAR

DIGIGEAR

Angrenaj prelucrat, digital pentru performanţă maximă şi durabilitate. Transmite uşor şi eficient puterea direct la rotor. Inginerii DAiWA au perfecționat complet tehnologia de prelucrarea angrenajului cu DigiGear II. Profilul şi finisarea dinților angrenajului de viteză permite buna funcționare, cu cea mai mică rezistență și durată de viață extrem de lungă.

CRBB Ball Bearings

CRBB

CRBB este abrevierea pentru „Corrosion Resistant Ball Bearings“ şi înseamnă rulmenţi cu bile rezistenţi la apă sărată. Rulmenţii cu bile CRBB sunt de 12 ori mai rezistenţi la corodare decât rulmenţii obişnuiţi.

Air Rotor

AIR ROTOR

Bariera de ulei magnetic nu numai că împiedică pătrunderea apei, crește, de asemenea, ușurința de mișcare și funcţionare uniformă. Te simti mai bine conectat la nălucă, pentru a detecta trăsăturile cele mai fine și ai mai mult control în timpul luptei cu peștele.

Pentru acest nou sentiment DAIWA a dezvoltat conceptul “Air rotor“. În primul rând, sarcinile enorme, care afectează rotorul prin intermediul liniei și galetului sunt mai bine distribuite. Acest lucru duce la o presiune mai mică pe părțile laterale ale rotorului. În al doilea rând, noul rotor este mai uşor cu 15% decât rotoarele obișnuite din același material – acest lucru reduce vibrațiile și îmbunătățește echilibru de rotație, datorită unui centru de greutate poziţionat foarte jos.

La aceeaşi sarcină, un rotor convențional este mult mai deformat decât unul model Air Rotor, deoarece aici efortul este împrăștiat în tot rotorul și nu se concentrează punctiform.

DAiWA MAG SEALED

DAiWA MAG SEALED

Pentru a preveni pătrunderea apei, particulelor de praf sau cristalelor de sare între rotor și corpul mulinetei, am gândit o etanşare aproape fără frecare pe bază de ulei magnetic, care nu poate fi depășită nici de apă, nici de particulele mici. Rezultatul este o funcționare uniformă buna.

Mag Sealed – designul corpului

În cele mai multe cazuri, cristalele de sare şi alte particule sunt responsabile pentru zgomotele de la mulinare și funcționare defectuoasă. De asemenea, „accidentele“ pot conduce la un rezultat similar. În ciuda acestor cazuri, numărul incidentelor de acest gen sunt scăzute semnificativ la mulinetele cu tehnologia Mag Sealed.

Mag Sealed – galetul

Un galet cu funcţionare lină, micşorează frecarea ce apare între fir și galet. Dacă particulele de sare sau murdărie pătrund la rulmentul acestuia, frecarea creşte considerabil. EXiST a fost prima mulinetă echipată cu galet Mag Sealed. Uleiul magnetic Mag Seal formează o barieră, care împiedică pătrunderea apei, a particulelor de sare și murdărie la galet, fapt care ar putea afecta rotirea lui.

Mag Sealed – rulmenti cu bile

Tehnologia DAiWA este în continuă schimbare pentru sculele de pescuit. inginerii noștri au reușit să aplice în continuare Mag Sealed la un nou nivel. În primul rând am etanşat axul în cea mai mare măsură, apoi galetul și acum rulmenţii! Mag Sealed este un nou capitol în istoria mulinetelor. Datorită cercetărilor noastre și adaptărilor făcute, am reușit să integrăm Mag Sealed în rulmenţii cu bile. Pentru o durată de viață lungă și o funcționare uniformă.

AIR BAIL

DAiWA AIRBAIL

Braţul pick-up Air Bail al mulinetei este gol și, prin urmare, foarte uşor, extrem de puternic și extrem de rezistent. Costrucţia specială previne răsucirea a liniei în jurul sârmei pick-up, care a fost o mare problemă pentru pescarii de spinning în trecut.

DAiWA TWS

Sistemul DAiWA T-WinG rezolvă o veche problemă legată de sistemele levelwind ale mulinetelor baitcasting. Unghiul „T“ permite firului să plutească liber prin secţiunea din partea de sus, reducând unghiurile obişnuite ascuţite şi frecarea produsă de fir când pluteşte prinr-o deschidere îngustă, la ieşirea din mulinetă. Pentru retragere, firul coboară prin canalul îngust inferior al „T-WinG“ pentru a se distribui de-a lungul suprafeţei tamburului.

Cu mulinetele obişnuite levelwind, firul ieşind din capetele tamburului este forţat de ghidaj către un unghi ascuţit. Rezultatul este frecarea în timpul aruncării, în special când ghidajul firului se află în laterala mulinetei. Deschiderea mai largă a T-WiNG înseamnă unghiuri reduse şi mai puţină frecare a firului din orice poziţie.

ATD

ATD

ATD reprezintă dezvoltarea în continuare a sistemului de frânare UTD. Sistemul de frânare ATD excelează printr-o trecere mult mai delicată a intervalelor de frânare, iar ca o consecință a acesteia este perfect potrivită pentru utilizarea firelor textile. În contrast cu UTD, la ATD frânarea începe imediat, chiar de la început, iar trecerea către forţa de frânare presetată se face într-o fracțiune de secundă, eliminând astfel ruperea firului în şoc.

Twist Buster

DAiWA TWIST BUSTER

Tehnologia originală avansată DAiWA concepută pentru a reduce răsucirea firului la recuperare. Cu această idee strălucită a fost eliminată o cauză esenţială a răsucirii firului. Rola cu fir Twist Buster 2 nu doar reduce răsucirea firului, ci şi forţa de frecare dintre fir şi rolă.

DAiWA LT

“LT” (LIGHT and TOUGH) este noul concept DAiWA din spatele mulinetelor de spinning.

DAiWA LT

Introducerea “ingineriei minimaliste” la mulinetele Daiwa de spinning. Tehnologia LT introduce noi dimensiuni reduse ale mulinetelor, dar le face mai puternice decât oricând. Design-ul compact al carcasei împreună cu angrenajul dur Digigear, pentru a combina greutatea redusă și rezistența. Alege una și testeaz-o.

Inginerii de la Daiwa și-au propus să elimine greutatea inutilă, fără să renunțe la putere, păstrând aceeași capacitate de fir pe tambur. Reproiectată, cu un profil minimalist, angrenaj Digigear mai dur, toate astea fac din LT, mulineta DAIWA cea mai ușoară și mai rezistentă.

Comparația modelelor curente:

Ballistic LT 2500D: 180g

Ballistic EX2500: 245g.

Adauga un comentariu