Jurnal de concurs – Urban Fishing Park Challenge Tineretului

Salut, tocmai ce m-am intors de la prima etapa Urban Fishing Park Challege si vreau sa va impartasesc experienta traita.

Sa incep cu inceputul, si anume cum am ajuns la acest concurs? Simplu, miercuri cu 3 zile inainte realizand ca nu am unde sa ma duc la pescuit pentru ca am vandut barca, iar cea noua nu a sosit inca, nu aveam alta solutie decat sa fac o partida de pescuit pe mal. Dar de pe mal nu am mai pescuit de 2 ani, deci eram foarte demoralizat…. cand vad pe facebook anuntul cu acest concurs si cu locatia sa, Parcul Tineretului. In ultimele doua saptamani tot s-au postat fotografii cu stiuci serioase, lucru ce m-a facut sa ma inscriu si eu pe ultima suta de metri, fiind concurentul cu numarul 57 din 60. Ca o paranteza, este un numar care ma bantuie deoarece la concursul anterior la care am participat (Relax Trophy) tot numarul 57 am avut.

Vineri seara imi pregatesc geanta pt a doua zi , imi pun la mine naluci soft pentru biban, cateva pentru salau, si cele mai multe pentru stiuca plus 2 voblere si patru spinnerbait-uri. In acest concurs puncteaza toate cele trei specii plus somnul, dar nu vreau sa car mai mult de o geanta compacta de umar. Acum realizez ca imi lipsesc cateva lucruri din trusa: shaduri sau gruburi alb cu rosu(aceasta s-a dovedit a fi culoarea cea mai productiva pe acest lac), strune si minciog. Nici o problema, ma servesc din trusa colegului Ionut. 🙂

Sambata dimineata la 6.30 incep sa se stranga concurentii, se face prezenta si incepe sedinta tehnica. Ce mi s-a parut foarte interesant a fost ca fiecare concurent, in urma unei extrageri a primit cate un partener astfel incat fiecare era arbitru pt celalat si trebuia sa valideze captura. Un sistem total nou pt mine, asa ca am “cazut” cu Florin(pe care nu il cunosteam) un tip super ok, care mai pescuise de doua ori pe acest lac si prinsese cateva stiuci de 80-85cm.
Facem poza de grup si la 7.30 incepe mansa. Aveam 6 ore de pescuit pana 13.30.

O luam la pas spre coada lacului, in zona insulelor fiind zona cea mai prolifica, bineinteles ca toata lumea stia lucrul asta :)….. si incepem sa pescuim. De la inceput ne-am dat seama ca pestele nu e activ si ca presiunea celor 60 de concurenti o sa faca aceasta partida una foarte grea. Pescuim in zona din dreapta a insulelor si dupa mai bine de 40 de minute nimeni nu are nici un atac. Mergem mai in fata 50 de metri, schimbam naluci, culori, greutati… dar tot nimic. In locul de unde am plecat auzim ca s-au prins doua stiuci. Zona era foarte aglomerata deja si hotaram sa o luam si mai inainte si ajungem intr-o zona mai ingusta cu stuf si salcii….foarte frumoasa pt un parc/lac din capitala. Aici are Florin primul atac , dar dupa cateva secunde stiuca scapa in drill. Offff eram chiar nervosi dupa ce ne-am chinuit sa o localizam. La cateva minute tot in aceeasi zona am si eu un atac violent….intep….eram pe o guma cu care pescuiam prima data…un shad alb cu capul rosu armata cu un jig de 7gr 6/0….mulinez si nu inteleg ce peste am in drill…ori salau ori stiuca…cand il aduc la mal ramanem muti de uimire. Un superb biban de fix 39cm!!! O frumusete de peste cu un colorit extraordinar. Il tragem in poza si il eliberam.

Mai insistam pe locul asta dar nimic. Ceasul se face 11.30 . Vorbim cu lumea din jurul nostru si nici ei nu au prins peste. Trist dar luptam incontinuare. Traversam podul ca sa dam si de pe malul opus. Lanseu dupa lanseu dar tot nici un atac. Iau decizia ca pana la sfarsitul concursului sa caut bibanul asa ca renunt la struna si naluci mari si bag un jig de 3 gr cu un slider verde de 4cm. Din pacate cat am incercat sa mai prind un biban nu am reusit. Iar Florin nu a avut nici o captura. Nu are de ce sa fie suparat ca si alti 38 de concurenti au patit la fel. Un concurs greu cum am mai spus, apa murdara si foarte cald afara….lucruri ce au ingreunat pescuitul.

Din cauza ca nici unul dintre noi nu aveam apa si eram aproape lesinati ne indreptam spre locul de start(terasa Cafeneaua Actorilor) sa bem o bere rece si sa asteptam finalul mansei, inca 15 minute.

Final de concurs…ne strangem toti si asteptam afisarea rezultatelor. Lumea este pozitiva si vesela chiar daca nu s-a prins mult peste. Aflam ca cea mai mare captura este o stiuca de 87cm si ca doar 24 de participanti au avut capturi. Primim diplomele de participare, felicitam castigatorii primelor 3 locuri si incheiem cu o poza de grup.
Aceasta a fost prima etapa dintr-o serie de patru ce vizeaza inca trei parcuri din Bucuresti : Titan, Carol si Herastrau.
Daca o sa am timp cred ca o sa particip si eu. Pana atunci, fir intins !!!