Yamaha dezvaluie primul motor outboard cu hidrogen

Yamaha anunta primul motor outboard alimentat cu hidrogen

Miami International Boat Show 2024 – Yamaha a dezvaluit noul său motor outboard cu hidrogen, o premieră mondială pentru industria nauticii de agrement și a încheiat un parteneriat cu Roush și Regulator Marine pentru a-l instala pe o barcă si pe care va începe testarea în câteva luni.

În dezvoltarea prototipului de motor outboard cu hidrogen, Yamaha a adaptat tehnologia pe care a folosit-o pentru motoarele cu ardere cu hidrogen de pe uscat, inclusiv pe cea pe care a instalat-o pe conceptul de cart de golf Drive H2, prezentat luna trecută la PGA Show.

Pentru versiunea marina, a fost creata o versiune pe hidrogen a motorului de top XTO, un V8 offshore care oferă 425 și 450CP, cel mai puternic din gama de motoare outboard Yamaha.

Yamaha nu a dezvaluit si specificațiile de putere pentru versiunea cu hidrogen, așa că nu suntem siguri cât de aproape este de a se alătura gamei XTO pe gaz în fruntea familiei de motoare outboard Yamaha.

motor outboard cu hidrogen

Un motor outboard cu hidrogen construit impreuna cu Roush

Construirea unui motor termic care poate funcționa cu hidrogen este doar o parte a ecuației; o altă provocare majoră este descoperirea unui mod de montare a motorului H2 pentru alimentare. Pentru acest aspect al proiectului, Yamaha a apelat la experții de la Roush.

Numele Roush este cunoscut în primul rând datorita diviziei sale de automobile de performanță și a modelelor și componentelor Ford Mustang, dar compania include linii de inginerie și tehnologie ecologica ce funcționează într-o mare varietate de industrii, de la mobilitate aerospațială, la energie și apărare. Compania are zeci de ani de experiență în lucrul cu sisteme cu alimentare cu hidrogen în diverse sectoare.

Construirea unui motor termic care poate funcționa cu hidrogen

“Când te uiți la istoria experientei companiei Roush in materie de hidrogen, aceasta variază de la vehicule cu recorduri de viteză pe uscat la nave spațiale”, explică Matt Van Benschoten, vicepreședinte de inginerie avansată la Roush. „O mare parte din aceste cunoștințe pe care le-am dobândit de-a lungul anilor pot fi aplicate direct la acest proiect Yamaha. Suntem integratorii sistemelor de combustibil, responsabili pentru proiectarea sistemelor de combustie, dezvoltarea tuturor specificațiilor, integrarea fizică, analiza sistemului de siguranță, precum și testarea și dezvoltarea. Yamaha încearcă să stabilească dacă hidrogenul poate fi folosit cu succes pe această piață și cred că vom afla că răspunsul este afirmativ.”

Colaborare cu constructorul de bărci Regulator Marine

Roush a lucrat îndeaproape cu constructorul de bărci Regulator Marine în integrarea sistemului său de combustibil în prototipul ambarcațiunii. Regulator a început cu carena de 26,8 picioare (8,2 m) de pe barca sa de pescuit sportiv 26XO, reproiectându-se imediat în jurul cerințelor foarte diferite de stocare a hidrogenului față de gaz.

Colaborare cu constructorul de bărci Regulator Marine

Deoarece barca este proiectată pentru a fi un prototip funcțional și un banc de testare, nu doar un vehicul de expoziție, munca celor de Regulator nu a fost deloc simplă. A fost nevoie să mute pereții etanși și alte elemente critice în jurul rezervoarelor mari de hidrogen comprimat pentru a asigura integritatea structurală deplină. Rezervoarele sunt plasate jos și central și ocupă mult spațiu care ar fi de obicei atribuit unor componente precum consola centrală, spatiul de depozitare sau electronica de bord.

Yamaha, Roush și Regulator plănuiesc să înceapă testarea ambarcațiunii prototip în această vară. Toate cele trei companii sunt dornice să testeze viabilitatea unui sistem de ardere a hidrogenului în mediul marin, pentru a redefini viitorul navigației cu barca.

“Dacă nu căutăm o nouă sursă, nu vom găsi o nouă sursă”, rezumă Joan Maxwell, președintele Regulator. “Inovația începe prin a pune întrebări. În viitor, pe măsură ce proiectăm bărci, dacă acest lucru dovedește ceea ce credem că va fi, ar putea fi foarte posibil să proiectăm carene în jurul acestor rezervoare de combustibil cu hidrogen”.

Un motor outboard cu hidrogen pentru viitor

La rândul său, Yamaha s-a angajat să urmărească o abordare multi-soluție a decarbonizării în navigatia de agrement. Acest proiect a demarat anul acesta, în conformitate cu mentionatul plan multi-sursă, prototipul de motor outboard cu hidrogen urmând anunțului său de luna trecută: de a achiziționa specialistul german în propulsie electrică Torqeedo.

Yamaha speră să deschidă calea în dezvoltarea propulsiei pe baza de hidrogenului in mediul marin, încurajând în același timp concurenții să continue cu propriile planuri H2 și să contribuie la un ecosistem al propulsiei marine mai extins.

Adauga un comentariu