torqeedo-proton-alimentare cu hidrogen

Torqeedo integrează alimentarea cu hidrogen in sistemul Deep Blue

La sfarsitul lunii aprilie Torqeedo a anunțat o colaborare cu Proton Motor Fuel Cell pentru a integra alimentarea bazata pe celule cu hidrogen în sistemele de propulsie electrice cu baterii Deep Blue existente.

„Sistemul hidrogen-electric Deep Blue Hybrid va oferi o soluție practică și rentabilă care va permite alimentarea rapidă cu combustibil, depășirea limitărilor de viteză și autonomie și va îndeplini cele mai restrictive cerințe de emisie pe căile navigabile sensibile din punct de vedere ecologic sau în zonele urbane”, a spus Jochen Czabke, vicepreședinte senior de dezvoltare pentru produse și servicii globale al Torqeedo.

Cele două companii bavareze au primit finanțare de la guvernul federalpentru proiect, care are titlul de funcționare „Ma-Hy-Hy” (marine-hydrogen-hybrid).

Proton dezvolta solutii de alimentare cu hidrogen de un sfert de secol pentru a fi utilizate ca stocare de energie în aplicații staționare terestre, feroviare auto și maritime. Aplicațiile staționare sunt punctul principal de interes al companiei, pentru aplicatii precum alimentarea de urgență pentru infrastructurile critice dar Proton se extinde rapid si în domeniul propulsiei ecologice pe măsură ce acesta crește.

Putere de propulsie intre 50 si 200kW

Unul dintre produsele Proton mai noi este o gamă de celule pe baza de hidrogen în gama de putere de la 21kW la 213kW pentru vehicule comerciale electrificate, cum ar fi camioanele și autobuzele. De asemenea, aue si un sistem pentru autoturismele personale – Fuel Cell Range Extended Electric Vehicles (FC REEV). În zona maritimă, a creat sisteme pentru nava de cercetare ZEUS (Zero Emission Ultimate Ship) și un feribot Zemships (Zero Emission Ships) în Hamburg.

Torqeedo este liderul mondial de sisteme de propulsie electrică pentru uz maritim de orice fel – de la motoare de caiac de 1kW, outboard-uri electrice Cruise de 10 kW si sistemele de propulsie tip “pod” până la sistemul de propulsie hibrid Deep Blue, cu o gamă de motoare de la 25kW la 100kW. Sistemul hibrid Deep Blue va beneficia de acum inainte si de aportul tehnologiei Proton.

Pentru navigația maritima la mare distanța, motoarele electrice de bărci necesită o sursă alternativă de energie atunci când bateriile au fost descărcate. Acesta poate fi un sistem de hidrogenerare care transformă temporar motorul într-o turbină atunci când o barca cu pânze este sub putere eoliană sau un generator diesel.

Celulele cu hidrogen înlocuiesc generatoarele diesel

Celulele de alimentare cu hidrogen pot înlocui grupurile electrogene diesel eliminand toate emisiile. În loc să genereze electricitate prin arderea combustibililor fosili, celulele combină hidrogenul stocat și oxigenul din atmosferă într-un proces catalitic care creează electricitate pentru a conduce motorul, puțină căldură și apă ca evacuare.

Solutii alternative de propulsie marina

Pe plan mondial exista deja o solutie de probulsie hybrida Toyota care permite navei de cercetare Energy Observer să navigheze în jurul lumii alimentata de energie eoliană, solară și electrică, iar bransa lor de comercializare, EO DEV, a instalat un generator pe catamaranul Fountaine Pajot SAMANA 59′ pentru a alimenta anumite segmente ale ambarcatiunii: bucătăria, aparatura de bord, iluminatul și aerul condiționat.

Noul sistem Torqeedo/Proton va fi proiectat pentru a oferi putere de propulsie între 50 și 200kW cu puterea celulelor între 30 și 120kW și va avea opțiuni flexibile pentru stocarea hidrogenului. Un sistem prototip va fi testat și validat la centrul de inginerie Torqeedo de lângă München. Cele 2 companii vor colabora in domeniile de marketing și fabricare a sistemului hibrid după încheierea cu succes a proiectului de dezvoltare.

„Integrarea combustibililor alternativi precum hidrogenul ne oferă încă un instrument în arsenalul Deep Blue”, a spus Czabke. „Așteptăm cu nerăbdare să oferim un sistem de propulsie hibrid-electric cu zero emisii, care va îmbunătăți autonomia și performanța unităților noastre alimentate cu baterii fără utilizarea combustibililor fosili.”

Adauga un comentariu